Συμμετοχή σε μουσειακό πρόγραμμα του Ιστορικού Μουσείου
Επίσκεψη 1η
Την Παρασκευή 31 Μαρτίου η τάξη μας, η Β΄ Γυμνασίου, έκανε ένα διάλειμμα από το σχολικό πρόγραμμα και πραγματοποίησε μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης, με συνοδούς τους Φιλόλογούς μας Καλόγερο Γεώργιο και Πανώτα Δήμητρα. Εκεί, πήραμε μέρος σε ένα πρόγραμμα για την ιστορία της πόλης μας, για τις συνέπειες ενός πολέμου και μιας γενοκτονίας.
Το πρόγραμμα αυτό δεν ήταν καθόλου βαρετό, γιατί δόθηκε στον καθένα μας ένα θέμα κι εμείς έπρεπε να βρούμε πληροφορίες στους χώρους του μουσείου και να τις παρουσιάσουμε στους συμμαθητές μας. Λίγο πριν ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα αυτό μας ζητήθηκε να αποτυπώσουμε στο χαρτί όλα όσα από το πρόγραμμα και όλα όσα μας έκανε να αισθανθούμε.
Ήταν, οπωσδήποτε, μία πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη, διαφορετική από όσες έχουμε συνηθίσει σε ένα μουσείο.
Κείμενο: Τερζίδου Ευστρατία, Β2 (σχολ. έτος 2016-2017)
Επίσκεψη 2η
Μετά την πρώτη επίσκεψη της Β΄ Γυμνασίου στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης και σε συνέχεια της συνεργασίας του Γυμνασίου Άνθειας με το Μουσείο και την κυρία Αγνή Καραγιάννη, Ιστορικό-Αρχαιολόγο και Θεωρητικό Θεάτρου, ακολούθησε η δεύτερη επίσκεψη της Β΄ Γυμνασίου στο Ιστορικό Μουσείο, στις 22 Μαΐου, με συνοδούς καθηγητές τους Φιλόλογους Καλόγερο Γεώργιο και Δημητριάδη Δημήτριο.
Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βιωματικό διερευνητικό εργαστήριο με θέμα τις ανείπωτες ιστορίες μέσα από τα μουσειακά εκθέματα. Με τη βοήθεια του θεατρολόγου και ηθοποιού κυρίου Φοίβου Μαρκαντώνη οι μαθητές κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε θεατρικά δρώμενα, να σκεφτούν όπως οι ήρωες των ιστοριών, να αναρωτηθούν για τα συναισθήματα που γεννούν ο πόλεμος, η προσφυγιά και η αλλαγή της μοίρας των ανθρώπων. Κλήθηκαν να έρθουν στη θέση ηρώων μυθικών από την Ιλιάδα, που διδάχθηκαν φέτος, ηρώων όπως ο Πάρης, που εξαιτίας του η Τροία γνώρισε τον όλεθρο, να αναρωτηθούν για τα συναισθήματα της Ανδρομάχης, που έφτασε στην έσχατη οδύνη, να πάρουν το παιδί από την αγκαλιά της, για να το ρίξουν από τα τείχη της Τροίας. Οι μαθητές συμμετείχαν νοερά και υποδύθηκαν ρόλους που αφορούν και πρόσωπα πραγματικά, όπως τον ρόλο μιας κοπέλας που άλλαξε η μοίρα και η ζωή της μετά την ανταλλαγή πληθυσμών το 1923 και βρέθηκε πρόσφυγας στην Αλεξανδρούπολη έχοντας χάσει τα πάντα.
Ρεπορτάζ ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ (κλικ στην εικόνα)
Οι μαθητές μας, με την καθοδήγηση και την εμψύχωση της κυρίας Καραγιάννη και του, εξαιρετικού στην ερμηνεία του, κυρίου Μαρκαντώνη, ανταποκρίθηκαν θετικά στο βιωματικό εργαστήριο, γνώρισαν πτυχές των μύθων και της ιστορίας, ένιωσαν συναισθήματα μάλλον πρωτόγνωρα γι? αυτούς και ανανέωσαν το ραντεβού τους με την κυρία Καραγιάννη για την επόμενη σχολική χρονιά, με αφορμή την ?Ελένη? του Ευριπίδη, που θα διδαχθούν όταν θα είναι πλέον στη Γ΄ τάξη.
Κείμενο: Δημητριάδης Δημήτριος, (Φιλόλογος)